Ellie Goulding艾麗·高登  

 

How long will I love you,是2013年英國浪漫喜劇《真愛每一天 About Time》

電影主題曲,由英國《2010BBC 年度之聲》最高票選得主、擅長作詞作曲、吉他的美

聲歌手Ellie Goulding艾麗‧高登詮釋,歌詞簡單卻動人,旋律雖然只有鋼琴,但配上

Ellie溫暖嗓音,整首歌超級甜!婚宴進場曲目,熙熙推薦幸褔王子和公主, 不妨參考

首!

 

歌詞:

How long will I love you?

我會愛你多久?

As long as stars are above you,

只要星星依然在夜空閃爍

And longer if I can

我會一直愛你

How long will I need you?

我會需要你多久?

As long as the seasons need to

只要四季不停轉換

Follow their plan

年復一年

 

How long will I be with you?

我們會在一起多久?

As long as the sea is bound to

只要海浪持續輕撫沙灘

Wash upon the sand

日復一日

 

How long will I want you?

我會渴望你多久?

As long as you want me to,

只要你還渴望著我

And longer by far

天長地久

 

How long will I hold you?

我會擁抱你多久?

As long as your father told you,

只要你父親告訴你

As long as you can

你要多久就多久

 


How long will I give to you?

我會為你付出多久?

As long as I live through you,

只要我在你身邊

However long you say

你說多久就多久

 

How long will I love you?

我會愛你多久?

As long as stars are above you,

只要星星持續在夜空閃爍

And longer if I may

我會竭盡所能一直愛你

 

How long will I love you?

 

我會愛你多久?

 

As long as stars are above you,

 

只要星星持續在夜空閃爍

 

歌詞中文翻譯:參考網路及官方預告MV,以及熙熙潤飾

  

 

最後用這段我非常喜歡的一段話,祝褔真心相愛的你們!

 

 

We're all traveling through time together

Every day of our lives

All we can do is do our best

To relish this remarkable ride

我們一起度過一切

在我們人生中的每一天

我們能做的就是用盡全力

去享受這趟意義非凡的旅程

arrow
arrow
    全站熱搜

    熙熙 CC 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()